Searchers veroordeelt ongepast gedrag tijdens vertoning van Love Lies Bleeding op BIFFF

We zijn geschrokken en teleurgesteld over de gebeurtenissen tijdens de voorstelling van ‘Love Lies Bleeding’ afgelopen zaterdag tijdens het BIFFF (Brussels International Fantastic Film Festival). Meerdere toeschouwers getuigen op sociale media over de homofobe, discriminerende en beledigende uitingen vanuit de zaal tijdens de vertoning van onze film. Als onafhankelijke en vooruitstrevende distributeur staan wij voor een diverse en inclusieve catalogus en betreuren we dat kijkers zich onveilig hebben gevoeld.

We zijn evenzeer verbijsterd door het uitblijven van een gepaste reactie van het filmfestival. Gedurende jaren hebben wij samengewerkt met het BIFFF met onze uitgebreide selectie aan films. Zolang er geen adequaat en doortastend optreden komt vanuit het filmfestival dat garandeert dat films op een veilige en respectvolle manier bekeken kunnen worden, zullen wij in de toekomst niet langer samenwerken met het filmfestival.

Deze film is gemaakt door een grotendeels queer cast en crew en de film leeft ontzettend in de internationale LGBTQIA+ community. Er wordt reikhalzend uitgekeken naar de Belgische release - die Searchers als distributiebedrijf op zich neemt. Op dit moment wordt er gekeken naar een releasedatum in de zomer van 2024, maar hierover is nog geen uitsluitsel. Momenteel kijken we naar meer mogelijkheden om de film vroeger te vertonen op Belgische bodem.

'Love Lies Bleeding' heeft (voorlopig) nog geen Belgische releasedatum.

Persvisies

• Dinsdag 23 april 2024 om 14u00 in Cinema Aventure, Brussel
  • Maandag 6 mei 2024 om 14u00 in Cinema Aventure, Brussel

Wil je graag aanwezig zijn op één van de persvisies in Brussel?
Mail ons dan via [email protected]

Press notes download je hier.

Synopsis

In een afgelegen dorp in New Mexico wordt het leven van sportschoolmanager Lou (Kristen Stewart) volledig op zijn kop gezet wanneer bodybuilder Jackie in haar sportschool verschijnt. Jackie, die werkt bij de schietbaan van Lou’s criminele vader (Ed Harris), zet alles op alles om te trainen voor de belangrijkste bodybuildwedstrijd in Las Vegas, iets waar Lou haar maar ál te graag bij helpt. Het prille maar intense liefdesgeluk krijgt echter een onverwachte wending wanneer Lou’s zus op brute wijze mishandeld wordt en in het ziekenhuis belandt. Al snel loopt alles op gewelddadige wijze uit de hand en moet Lou niet alleen het duistere verleden van haar vader onder ogen komen, maar ook dat van zichzelf.

Deze “Thelma & Louise on steroids”, geregisseerd door Rose Glass (‘Saint Maud’), is een excentrieke, romantische neo-noir-thriller over verlangen, obsessie en wraak. De hoofdrollen worden vertolkt door Kristen Stewart (‘Spencer’), Katy O’Brian (‘The Mandalorian’), Ed Harris (‘The Lost Daughter’), Jena Malone (‘The Hunger Games: Catching Fire’) en Dave Franco (‘Now You See Me’).

Komende releases

• Mothers' Instinct: 1/5/2024