'The Apprentice' gaat in première op het Filmfestival van Cannes

Ali Abbasi regisseert de (machts)relatie tussen Donald Trump en Roy Cohn in 'The Apprentice'.

In 'The Apprentice' neemt Iraans-Deense regisseur Ali Abbasi het leven van Donald Trump als vastgoedondernemer in de jaren '70 en '80 onder de loep. Het is in die periode dat Trump zijn eerste stappen in de bedrijfswereld zet en de basis van zijn nalatenschap als ondernemer (en later president van de Verenigde Staten) uitbouwt. De jonge Trump zal gespeeld worden door de Roemeens-Amerikaanse acteur Sebastian Stan (bekend voor zijn rollen in 'Fresh', 'Pam & Tommy' en 'Captain America') en Jeremy Strong ('Succession', 'The Gentlemen') vertolkt de legendarische advocaat Roy Cohn, die Trump in de jaren '70 vertegenwoordigde.

'The Apprentice' wordt beschreven als een exploratie van de drang naar macht en ambitie in de corrupte Amerikaanse zakenwereld van de jaren '70 en '80, met Cohn en Trump in een invloedrijke mentor-protegérelatie. De regie is in handen van Ali Abbasi, die recent 'Holy Spider' en 'Border' ('Gräns') regisseerde. Maria Bakalova ('Bodies Bodies Bodies') speelt Ivana Trump en Martin Donovan vervult de rol van Fred Trump.

© APPRENTICE PRODUCTIONS ONTARIO INC. / PROFILE PRODUCTIONS 2 APS / TAILORED FILMS LTD. 2023

Synopsis

In 'The Apprentice' neemt regisseur Ali Abbasi het leven van Donald Trump in zijn vroege jaren als vastgoedondernemer onder de loep. Het is in die periode dat Trump zijn eerste stappen in de bedrijfswereld zet en de basis voor zijn zakelijke imperium uitbouwt, onder de vleugels van zijn mentor, de invloedrijke advocaat Roy Cohn. Met deze mentor-protégé-relatie als focus onderzoekt dit biografisch drama corruptie, deceptie en de drang naar macht in het Amerika van de jaren zeventig en tachtig.

De jonge Trump zal gespeeld worden door Sebastian Stan (‘I, Tonya’, ‘Dumb Money’, ‘Pam & Tommy’, ‘A Different Man’), en Jeremy Strong ('Succession', 'The Gentlemen') vertolkt Cohn. De regie is in handen van Ali Abbasi, die eerder 'Holy Spider', 'Gräns’ en afleveringen van ‘The Last of Us’ regisseerde. Maria Bakalova ('Borat Subsequent Movie Film’, ‘Bodies Bodies Bodies') speelt Ivana Trump en Martin Donovan (‘Ant Man’, ‘Tenet’) vervult de rol van Fred Trump.

'The Apprentice' kent zijn wereldpremière op de Croisette tussen 14 mei en 25 mei 2024. Ali Abbasi's nieuwste wapenfeit is opgenomen in de Officiële Competitie van het 77ste Filmfestival van Cannes.

Vermoedelijk zullen interviews mogelijk zijn met regisseur Ali Abbasi en mogelijk ook met Sebastian Stan en Jeremy Strong.

Interesse in een interview? Laat je voorkeur weten via
[email protected].

Komende releases